20012
01/11
7

36-DIK TESTEM: AZ ÉGI GRIMASZ (SKYRIM)

Kedves Ólvasók! A blogóm teljhalálába esése utáni elsö testem publikációjára kerűl sor.
Nagy falatót választotam mível sok sok híres ujjság (Nébszabadcság, New Jork Times, Whasingtoni Posta satöbbi) is meg választota az év játékának pedíg még csak január van! Na ha ennyire jó(?) akor nekem se maradhat ki a nagy felelőséges abrólékos ki vessézés. Nem is csikorgatom továb az idegeket be mutatom a játék alanyóm:

ŐSI BÖLCS TUDÁSTEKERCSEK 5: AZ ÉGI GRIMASZ - angolúl: Elder Scroll V: Skyrim

Amellyet a rokonjaimmal testelünk ki verszusz alapon!

A játék magva borsa:
Amenyire meg értetem benne az a dolog játcódik le hogy a főhőst akit mi alakítunk ki épen le fejezni viszik valami butaság miatt de egy nagy gonosz fene vad sárkány akit Aladin-nak hívnak (!!!) akkora föl fordúlást csinál hogy a fejvesztés támadás el marad és életbe maradúnk. Ekor a szökés útán kezdődik a kalandúnk és be járhattyuk az egész megyét járásról járásra ispánságról ispánságra menvén. Érdekes világot szemlélhetűnk meg ha figyelmesek vagyúnk. Sok fúra szerzettel hoz össze a sors a leg ajja söpredéktől a nemes nábob bán-okig mindenkivel lehet cseverészni.

Típpem: Érdemes ám jóba lenni a vajdákkal mer sok hasznot húzhatúnk a barátcságukból. Azér talpnyalóvá nem kel avangeálni!

Az a nagyon egyedi benne hogy rengeteg úgy nevezet kűldetést tudunk benne ki csinálni. Példáúl eggy szomorú anyuka keresi a gyermekét? Nyomozzuk ki hogy a gonosz fascista tündérek hol tartyák fogva a kicsikéjét és szép szóval vagy durvasággal szabadítscsuk ki a szemvedő alanyt satöbbi a végtelenségig. Apropó dúrvaság! Én ilyent még sose látam hogy ennyire változatosan lehesen harcolni (szerimtem még a Máriókba sics ennyi csoda ruha mint itt!). Lehet menni varázsolva vagy eggyik kézbe karddal vagy dúpla kezes nagy pöröllyel vagy lopakodva tőrrel vagy íjászolva! Bele is zsong a málé fejem annyira kétrétű ez az egész. A vége célja a storinak hogy le győzzük Aladint a gonosz sárkányt és ismételten békét hozzúnk az Égi Grimasz összes vármegyéjébe.


A látvány világ
Ahogy aszt mondani szokták: "nagyon" "kúl" szerintem. Minden járás más és más és mégis jól valúszínűsithető hogy eggy országba tartoznak. Példáúl van Télihold faluja ahol valóba mindig irtó hideg van és a fehér (este a: szürke) szín uralkodik. De ha át lovaglúnk (vagy szekére ülűnk mer olyant is lehet!!!) Magányosságba akor eggy modern csilli villi mertopolice-t láthatúnk gyönyörű üde színekbe bugyolálva. És még csak két helytartóság szék helyét mutattam be...

Típpem: Néha a nagy stresszbe álljatok meg eggy eggy pílanatra meditációzva körbe nézni. Kivállóra alkarmak ilyenre a hegy csúcsok ahonnét le lehet tekinteni az alant el terűlö szép majorságokra.

Szóval szépre tervezték a gemmát ahhoz példa se fér hozzá de vajón jó a grafikuma? El fogadható. A varázslások effectjei nagyon fainak de a fegyverek szépségére se lehet panasz. Az emberek pedig erőn felül tejjesítenek a szépségbe! Amire panaszkodhatúnk a némelyik álat külleme mer a padkány példáúl nem sikeredett aranyosra de ez mimoritásos dolog.
Szóval ki jár a kétcer 5 pont az én plussz Dina részemről. Unoka tesóm és az ő édes testvére (eggy fiú és eggy lány szintén az igazságosságér) 4+5 pontra értékelt tehát itt már vezetűnk eggy ponttal. Szúper!!!


A játszchatósági elemek
Szavakkal értékelve lelkes vagyok mer a nagy változatosság sok sok órára le kötött a színes televíziónk elé. A harciasság összetetcségéről már ódákat meséltem (nem hiába mer ki jártam a Bárdok iskoláját XD) de a többi dologról még nem édelegtem szóval itt az ideje. Mer bizony más dolgokat is lehet csinálni mint vért ontni példának nyomában: kovácsozni, a kovácsozott dolgokat be bazsajmágiázni, fűvészkedni és a gyógy vagy méreg keneteket és a többi cúcct el kereskedni aranyér másokkal! Hihetetlen nagy méjiségek keringnek ám a lehetetőségekbe.

Típpem: csináljatok eggy erős Dédrikus kardot (kell hozzá eggy Dédra szíve és némi Ében öntecs) fejlesszétek tovább a kovács műhelyébe majd vigyétek el és bazsajozzatok rá valami fertelmes ártást (én a tűzt vagy a vérszívást ajállom!)! Menthetetlenűl erősek lesztek ez álltal.

Hasolló szuper páncélzatot is lehet faragni amire szügség is lessz rá mer olyan randa elenségekkel találkozhattok mint a troll vagy a boszorkaholló, sárkánypap meg szellemek és a nagy számba elő fordulló élő holtak satöbbi. Sajnos itt most szidásba is részesítem a programozkat mer ólykor ólykor anyira hibás (szak szóval: búgos) a gemma hogy le vonás jár érte. Csúnya be lassúlások találhatók a játék utolsó felébe ha valaki erre érzékeny akor várjon vele hátha meg javúl maj.
Épen ezér ki pontozásunk Dinával 4+4 pont a rokon tesóké 4+5 mivel unoka nővérem nem ismeri ezt a részét a tesztnek. Ki eggyenlítetek :SSS


A hangok
Nem semmik! A leg jóbb szerimtem a fő menübe mer ott olyan szép zene szól amibe bárdok zengik a dícsőségünket! (Dovakin, dovakin, sállálálá...) Csak sajnos arra kevés idő van hallgatni mer ha játcani akarunk akkor el kell nyomni :S Na mindeggy. Benn a gém-be (játékba) is jók a hangok főleg az amikor eggy-eggy sárkány űvéltést meg tanúltunk és az hallattyuk (R2 gomb a PS3-omon!) a nagy okádás közepette rá adásul ilyenkor nem csak hang effekt hanem tűz csóva vagy jég borzadály is ki ömlik a torkunkon szóval irtó stílusos dolog ilyent csinálni.

Típpem: Ha 5.1-gyes (vagy több) hang rendcerrel vagytok föl szerelve otthon akkor füleljetek hogy merről hallatcik a gonoszok hörgése. Onnan fog támadní!

A többi karakter embernek is szép hangokat adtak csak sajnos hogy a gyerekek hangja az egész világba ugyan olyan és néha a fölnőtteké is :S Ere költhetek volna többet hogy máshogy beszéljenek Mortárba mint Fehérvágtába például. Na mindeggy akadémiskudok túl ezen.
Más különbe elégedett vagyok szóval részünkről 4,5+5 pont (Dina most nem vont le mer ő megbocsátó) versus 4+5 pont unokatesóméktó. Megin átvettük a vezetést!!


Hangúlati micsodák
Nagyón sok hangulat javító intézkedést tettek belé a játékba. Városokba járva mindíg kapunk eggy két jó szót vagy barátságos sirámkozást a járóktól vagy őröktőll. A kis figuránk ugyan néma de sokat liheg ka ki fáratt vagy épen szűkölve nyüszít ha vérző sebes ütést kap a gyomrába. Az is nagy plussz ebbe a sekcióba hogy ha elég ügyesen játcunk akkor szolgák is mellénk szegődnek és védnek mínket az életük árában. Szóval valóba hősnek érezhetjűk magúnkat!

Típpem: Adgyúnk a csicskásoknak erős fegyvert vagy pakkoljuk meg őket teher hórdás céljából! Nem szégyen a hazafelé úton mállhás álatnak használni őköt és zókon se veszik igérem!

Családi jelleggel is lehet játcani de sajnos nem multyizva hanem úgy hogy fellváltva vezéreljük a játékt és a másik aki nem irányít az rukkol vagy kólát hoz be. Nálunk ez be jött és unoka tesóm is javasolja.
Mível irtóra hangúlatos a gém ezér példa nélkűl 5+5 és 5+5 pontba illettük ki. (Továbbá is őrizzük vezetésűnket!!!)


Ki tartás
Majnem ez a leg kitartóbb játcás amivel az életembe össze fútottam. Én már majnem 100 órája csak ezzel gémezek unoka tesóm meg még régeb óta! (A lányok önnálóan nem tudnak játszcani szóval őket nem veszem bele a kalkulálásba) Ősszesen magyarán 300 óra fölé helyezkedünk a nagy tapasztalatúnkkal. Mi ez ha nem ki tartás?! Annyi kűldetés meg fel adat van benne hogy ha íde be pötyögném akkor mindenki azt mondaná: Déneském ne fárassz már biztos hazúdsz! Pedíg valóba igazat beszélnék mer példának okáért ki járhatjuk a Mágus sulit, a Bárd sulit, csatlakozhatúnk a Tolvaj Gyárhoz vagy lehetűnk Bér gyilkolós Vadállatok esetleg a Compániások. Be álhatúnk a Lázadók vagy az Impérium seregébe harcolni, válhatúnk Vampírévé vagy vér Farkassá gond nélkűl. És ezek közűl eggyik se kabcsolódik az úgy nevezet "Story"-ba. Kűldetések ezer milliói bisztosítják a szórakozást.

Típpem: Ha nem tetcik eggy kaland mer túl lélek probáló (sajnos ilyen is van benne!) akor inkább haggyátok félbe nehogy rosszat álmodgyatok. Nem lessz így se semmi baj!

Jöjjön a pontozás rá: Dina és Déni: 5+5 pont! Unoka tesóm és tesója: 5+5 "eggység"!


Az ajállásokat most ki hagyom mer már így is retentő hoszú let a cikk maj írjatok levélbe és akor el döntöm kinek való meg kinek nem.


Egyből rá térek arra hogy a:

Verdiktúúmozás
Ez valóba egy csoda remek játék lett ahogy emlékszek rá. Nézzűk a száraz tényeket: Őrrömmel láthattyuk hogy a Haraszti famílya kölkei győztek a pontozás versenybe összesen pedíg 94ésfél pontot kapot a gemma ami hihetetlen mer torony magasba veri az összes eddígi testyeimet!! Lehet hogy valóba ez a világ leg jobb játéka jelelleg? Lehet. Szívünkből ratulálok a készitöknek (és nekem meg tesómnak a győzelemér). Sok boldogságot kívánok a kedves készitőknek. Víszont látásra!

Szeretném meg köszönni a Dina bece nevű tesóm segítcségét a test írásakor és hogy a nagy versenybe segítet le győzni unoka tesómékat. De persze nekik is köszönöm hogy segítetek pontozni!

 

Komentálj hozzá!
7 szólás

A bejegyzés trackback címe:

https://kenlee.blog.hu/api/trackback/id/tr433533981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krissz88 2012.01.11. 13:35:49

Őrületes test lett Dénes. Kicsit meg is könnyeztem az írásod pompáját. Szerintem nemsokára téged is megtalál a Whahsigontoni Posta hogy náluk testeljél,és olyan gazdag leszel hogy nem lajhártfarmot, hanem lajhártkontinenst vehetsz. :D

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2012.01.11. 14:40:09

@krissz88: Kedves krissz88-lc! Köszönöm a nagy elismerést monthatom milyen jól esik a kényszer szűnet után erre ébredni. (Képletesen értem nem szunnyadtam el nap közbe.) Remélem minden szavad igaz lessz a lahárt kontinensig be zárólag! Ha így alakúl akkor két csődört is el lehet nevezni rollad vagy eggy csődört és választhatsz még valamit (pl a legnagyobb fát emlék táblával). Bár csak!

DartagnanX 2012.01.20. 22:06:47

Köszönöm, kedvet kaptam a kipróbáláshoz. Te milyen konzolon játszottál vele? Másfajtán is van?

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2012.01.21. 19:08:43

@DartagnanX: Örűlök hogy ez a döntésed! Létezik még arra hogy: PC-é és XBOX300. Ezekre is ki próbálható ez a gém (butaság volt hogy nem írtam bele a cikkbe :SS Bocsánat!)

DartagnanX 2012.01.22. 01:25:50

Ez szomorú, lévén nekem pléjsztésön hármam van. A PC-m nagyon öreg darab, nem tudna elfutni rajta egy ilyen!

Ken_Lee · http://kenlee.blog.hu 2012.01.22. 13:54:00

@DartagnanX: Nagyon ostobán írtam le amit akartam mondani mer én PS3-oromon játcottam vele szóval ara is létezik! Csak aszt hittem az a cikkbe is ott van és közbe eggyáltalán soha nem montam meg. Bocsánat most nagyon szégyellem magamat e miat. :S
Web Analytics
süti beállítások módosítása